Egy hiteles történet Matt Pohl-tól, az Oriflame Igelösa-i Táplálkozástudományi Kutatóközpont főszakácsától.

Ismerd meg Matt Pohl-t, az Igelösa-i
Táplálkozástudományi Kutatóközpont főszakácsát!

“Egy közeli barátom Mary Pohl, transzplantációs koordinátor az USA-ban. Mindketten egyetértettünk abban, hogy jó lenne a fiamnak Matthew-nak, vagyis Matt-nek, hogy jöjjön el Igelösa-ba és bekapcsolódjon az itteni programba. Amikor Matt először idejött 27 éves volt, és súlya több mint 150 kg.

Matthew együtt apjával, Jim-mel és Mary Pohl-al, az USA-ban 2005-ben.

Itt a története a saját szavaival:

A nevem Matthew Stewart Pohl.
Egy tipikus amerikai külvárosi családban nőttem fel. Apám, egy minisztériumban, édesanyám pedig nővérként dolgozott. Mindig gondoskodtak arról, hogy a két bátyám és én megkapjuk a megfelelő figyelmet és gondoskodást. Gyerekként nem voltam túlsúlyos, de már akkor is “vastag gyerek”-nek neveztek. Ezzel ellentétben, a testvéreim vékony és sportos alkatúak voltak.
Én továbbra is híztam, ők képesek voltak fenntartani egészségüket, végül pilótának mentek az amerikai hadseregbe.

Nem volt nehéz észrevenni, hogy én mindig is nehezebb voltam, mint a többi gyerek. Édesanyám szintén súly problémákkal küszködött gyermek korában. A középiskola első évében, súlyom körülbelül
105 kg volt. Négy évvel később, mikor végeztem újabb 25 kilót szedtem fel.

A középiskolában, rendszeresen amerikai fociztam. Ám amikor elkezdtem az egyetemet, abba hagytam az edzést, de nem változtattam a táplálkozási szokásaimon. Ha valamit lehet elrontani, én elrontottam. Táplálkozásom fő forrása a sör és pizza lett és mire végeztem
2002-ben, a mérleg már mintegy 140 kg-ot mutatott.

Az iskola elvégzése után szakácsként kezdtem dolgozni. Reggelente kihagytam a reggelit, és ha fogyasztottam is valamit, akkor esetleg egy pár pohár gyümölcslevet ittam. A munkahelyemen nem volt időm, hogy leüljek enni, ehelyett Schack-et ettem utána szódát ittam. Késő este, amikor befejeztem a munkát, mindig éhes voltam, és éjjel nagyokat ettem.
Az otthoni “diéta” sem volt sokkal jobb, mint volt a 
munkahelyi. Egy hosszú nap után a konyhán, otthon már nem fordítottam időt arra, hogy főzzek magamnak. Rendszerint olyan ételeket ettem, amiket néhány perc alatt el lehet készíteni.
Lehet, hogy furcsán hangzik, de úgy gondoltam, hogy amit ettem, nincs kapcsolatban, azzal hogy mi történik a testemmel. A szabadidőmet a kanapén tévénézéssel töltöttem. Ezen a ponton feladtam. Nem éreztem személyes felelősséget a súlyom és az egészségem között.

Nehéz volt végigaludni az éjszakát. Este sokáig nem tudtam elaludni, be kellett kapcsolni a televíziót vagy rádiót, hogy elaludjak. Elaludtam, felébredtem gyakran egész éjszaka forgolódtam időnként görcsölt a lábam. Hangosan horkoltam, melyre időnként felébredtem.

Baráti kapcsolataim is megszenvedték ezt. Kevés barátom volt, az önbecsülésem csökkent, nem volt erőm új emberekkel találkozni. Amint beléptem valahova tudtam, hogy én vagyok a legnehezebb ember ott. Azt hittem, hogy a súlyom volt az oka, hogy a többiek nem olyannak látnak, mint amilyennek magamat látom.
Most már tudom, hogy az igazi oka az volt, hogy én nem tetszettem magamnak.


2007. – 2010.

Először 2007. februárjában jöttem Igelösa-ba. Az állapotfelmérés eredménye, siralmas volt. Vért vettek és egyéb méréseket végeztek. Minden mértek, beleértve az inzulint, CRP-t és a koleszterint is a számok magasak voltak. De a súlyom volt a legrosszabb, 150 kg feletti. Ez sokkolt, de elindította bennem a motivációt, hogy kezdjek el változásokat az életemben.

Hazaindulás előtt találkoztam Stig Steen professzorral, hogy megvitassuk, milyen változtatásokat kell elindítanom. Azt mondta, hogy egyek annyi zöldséget, amennyit csak tudok, akár egy kilogrammot is naponta, és lehetőleg nyersen. Azt is meg kell tennem, hogy gyalogolok minden nap legalább 30 percet. Adott nekem néhány szakirodalmat, és italport, amit az étkezések között kell fogyasztanom,
amikor úgy érzem, éhes vagyok. Stig Steen professzor visszahívott Igelösa-ba, hosszú távú kutatási alanyként. Nem tartott sokáig eldöntöttem, hogy visszajövök. Kész voltam a változásra.


Stig Steen professzor munka közben.

Mikor visszatértem Igelösa-ba azt az utasítást kaptam, hogy
összpontosítsak minden időt és energiát a változásom érdekében. Mondták, hogy olvassam el az Okinawa Program-ot, készítsem el a saját ételeimet, valamint adjak időt magamnak a pihenésre is, ami enyhíti a stresszt az életemben. Azt az utasítást kaptam, hogy vezessek egy élelmiszer-naplót és abban rögzítsek mindent, amit ettem. Ez segíti az orvosokat abban, hogy elemezzék a napi étrendem kalória és tápanyag-tartalmát.

Az új életem Igelösa-ban a következő
napi menetrend szerint zajlott:

6:00 Ébresztő

7:00 Reggeli + halolaj

8:00 Gyaloglás lépésszámlálóval

10:00 1 adag NBS italpor gyümölcs nélkül

Délben: Ebéd

14:00 Gyaloglás lépésszámlálóval

16:00 1 adag NBS italpor gyümölcs nélkül

19:00 Vacsora

21:00 1 adag NBS italpor vagy 100 g nyers zöldség

23:00 alvás

Étkezés: Noha a hozzávalók némileg változtak napról napra, az étkezés nagyjából ugyanaz volt.
Mindig zöldsalátával kezdődött, zöldségek különböző színekben. Egyszerűen préselve a citrusfélék levében. A főétel 100 ml főtt teljes kiőrlésű gabonából állt (1/2 csésze), 100 g fehérjében gazdag összetevővel (főleg a halakkal, sovány húsokkal és tojással), és egy nagy adag zöldséggel. A reggelinél hozzátettem négy halolaj kapszulát (WellnessPack).
Az alkoholfogyasztást viszont a minimális szintre kellett csökkenteni. Hetente egyszer megengedtem magamnak egy pohár vörösbort a főétkezés után. Minden alkalommal, amikor úgy éreztem, éhes vagyok, innom kellett egy adag italport. Az italpor használatának nem volt felső
határa.
És ami nagyon fontos: Azt az utasítást kaptam, hogy soha ne hagyjak ki étkezést!

Cselekvés: Kaptam egy lépésszámlálót, amit viselnem kellett és azt a célt fogalmazták meg, hogy a lépések számát növeljem minden nap. Eleinte azt az utasítást kaptam, hogy menjek el egy rövid sétára minden nap. Amikor ez könnyebbé vált, a cél napi 10.000 lépés lett. Amikor ez is rutinná vált, a célt napi 12.000-lépésre emeltük és később a 15.000
lépésre minden nap. Hat hét után kezdtem használni walking botot, amikor kimentem. Ez nagy változás volt. Amikor megérkeztem
Igelösa-ba, alig tudtam eljutni a második emeletre a szobámba a lépcsősoron levegő kapkodása nélkül. Most túrabotokkal mászkálok ez igazi előrelépés nekem.

Alvás: A rendszeres testmozgás pozitívan hatott az alvásomra is. Amikor idejöttem, nehezen aludtam el és nem aludtam végig az éjszakákat. Az első hónapban be kellett kapcsolnom a televíziót, amikor lefeküdtem, hogy el tudjak aludni.
Ahogy telt az idő, elkezdtem televízió nélkül elaludni és képes voltam átaludni az egész éjszakát. Abbahagytam horkolást felébredtem, mielőtt az ébresztőóra megszólalt, frissen és éberen.



Matt együtt élt ösztöndíjasokkal és
vendégkutatókkal a világ különböző részeiről Igelösa-ban.

Kapcsolatok: Az emberek itt Igelösa-ban fontos részévé váltak az életemnek, támogató csoportként voltak körülöttem. A napközben, szóba elegyedtem a személyzettel és a vendégekkel, amikor időm engedte. Esténként együtt főztünk és jókat ettünk az itteniekkel.

Kihívások: Rengeteg kihívással kellet szembenéznem. Természetesen megszakadt a kapcsolatom az otthoni barátaimmal és a családommal. Azonban a legnagyobb kihívás az volt, hogy beállt a program, és nem láttam az eredményeket a fogyásban. Az első hónap után, csak néhány kilót veszettem. Nehéz volt látni, hogy az eredmény kisebb lett, mint reméltem.
Időnként azon tűnődtem, hogy én csinálok valamit rosszul. Azt mondták, hogy tartsam a programot tovább. Türelem kifizetődött.
Két hónap után, leadtam tizenöt kilót!

Motivációk: Az elmúlt négy évben, nemcsak hogy a testsúlyom és a vérvizsgálatok javultak, hanem a hétköznapi tapasztalatok is megerősítettek, mint pl. a ruháim mérete, vagy hogy képes vagyok egyre nagyobb teljesítményekre a gyaloglásban, mindig egy kicsit tovább.
2007. karácsony előtt visszautaztam az USA-ba. Évek óta zavart a repüléseim során hogy, nem tudtam használni a szabványos repülőgép biztonsági öveket. Megalázó volt és mindig zavart engem hogy, kérnem kell a biztonsági övhosszabbítót. Ezen a repülésemen, azonban a szabványos biztonsági öv kattant!

Készül az egészséges “nasi“.

Amikor 2008. szeptemberében visszatértem Igelösa-ba, kettős
szerepem lett. Részt vettem, mint alany a programban, és mint munkavállaló dolgoztam a konyhán. A konyhai munka mellett, azt mondták, hogy továbbra is összpontosítsak életmódomra, főleg az étkezési szokásokra és a testmozgásra.
Haladtam a napi sétáimmal és elkezdtem időnként kocogni és kaptam hozzá egy könnyű tréning programot.

A második év végére már csak 96 kg voltam.
Azóta elköltöztem az Igelösa-i központból és van saját lakásom a közeli városban Lund-ban.

2010-ben, a doktorok egészségessé nyilvánítottak,
a súlyom most 85 kg.

Matt Pohl, az

Igelösa-i Táplálkozástudományi Kutatóközpont
főszakácsa.

A következő leckéket tanultam itt meg:

hogy legyek türelmes, fogadjam el mások támogatását, hogy tűzzek ki olyan ésszerű célokat, mint pl. gyalogolni naponta, hogy ne hagyjak ki étkezéseket, hogy egyek mielőtt éhes lennék, ezáltal jól aludjak éjjel.

Ezek azok az okok, amiért ma jobban és boldogabban érzem magam, mint eddig bármikor.

“I today feel better and happier
than I can remember ever having felt before.”

Forrás és további orvosi részletek itt: LINK

Szerezd be a Wellness Receptkönyvet!

Ebben 32 egészséges receptet találsz képekkel az Oriflame Igelösa-i
Táplálkozástudományi Kutatóközpont konyhájából.

Kérd a Receptkönyvet E-mail-en!

A legjobb reklám a hiteles forrás!

Az egészséges és ízletes ételek világa

Szerző: Matt Pohl, az Igelösa-i Táplálkozástudományi Kutatóközpont főszakácsa. Az Ő szaktudása, lelkesedése és professzionalizmusa nélkül ez a könyv nem jöhetett volna létre.

A Wellness by Oriflame fejlesztőinek étkezési alapelvei.

Mi tisztában vagyunk azzal, hogy milyen fontos odafigyelni arra, hogy egészségesen étkezzünk, ha egy hosszabb és boldogabb életet szeretnénk élni.

A Svédország déli részén található, világhírű tudósokat foglalkoztató Igelösa-i Táplálkozástudományi Kutatóközponttal folytatott több évnyi együttműködés után, büszkén mutatjuk be Önnek a receptgyűjteményt,
melynek megalkotója nem más, mint az Igelösa-i központ saját séfje Matt Pohl.

A mi filozófiánk egyszerű: egy egészségesebb étrend meg tudja
változtatni az Ön életét – és egyben ízletes is lehet!

Wellness-szeletek és Növényi alapú instant italporok =
büntetlen nassolás svéd módra!

Wellness királynő torta

Amikor Őfelsége Szilvia svéd királyné ellátogatott Igelösa-ba, különleges desszertet készítettünk az alkalom tiszteletére.

Ekkor hoztuk létre az alábbi könnyű és elegáns torta receptet, amely
Vanília-ízesítésű italporral és citrommal készült.
Ez is része a receptkönyvnek!

Az Okinawa módszer egy speciálisan kidolgozott és táplálkozástudományi szakemberek által kifejlesztett módszer, amely késlelteti, és akár visszafordítja az öregedés tüneteit. Követve a módszert javul az egészségi állapotunk és a tapasztalatok szerint, hosszabbodik a várható élethosszunk.

A Kelet-kínai-tengeren található Okinawa. A szigetcsoport, ahol a leghosszabb életűek az emberek. Okinawa a világ egyik legnépesebb városa, ahol az emberek egészséges, boldog és aktív életet élnek. Viszonylag kevés a betegségek előfordulása.

Könyv: LINK

Kapcsolat: www.orifeny.hu